Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2007

Μύθοι και πραγματικότητες


Μέχρι πριν λίγα χρόνια κοινωνικοί λόγοι ήταν η αιτία που καλλιεργείτο ο μύθος πως η μη εναλλαγή δασκάλων κατά τη διάρκεια της σχολικής ζωής του παιδιού στο δημοτικό ήταν εκπαιδευτικά ορθόν. Ήταν μεγάλη η αγωνία των γονέων μήπως το παιδί είχε διαφορετικό δάσκαλο κατά τη νέα σχολική χρονιά!. «Τον έχει συνηθίσει»- έλεγαν- και πίστευαν ότι αυτό, το να έχει δηλαδή τον ίδιο δάσκαλο κάθε χρόνο βοηθούσε στη μάθηση.


Αποτέλεσμα? Στην πλειοψηφία τους οι μαθητές αντιμετώπιζαν μεγάλες δυσκολίες προσαρμογής στα πρώτα τους βήματα στο γυμνάσιο. Κάτι που συναντιέται και σήμερα με μαθητές απόφοιτους μονοθέσιων η διθέσιων σχολείων.

Η σύγχρονη αντίληψη καλεί όχι μόνο την εναλλαγή δασκάλων κάθε χρόνο αλλά και τη συμμετοχή περισσότερων από έναν σε κάθε τάξη κατά τη διάρκεια της ίδιας σχολικής χρονιάς.

Στο ‘’Γλωσσικό Εργαστήρι’’ είμαστε περήφανοι που από το ξεκίνημά μας, εδώ και 20 χρόνια- ακολουθήσαμε αυτό το μοντέλο οργάνωσης- 2 τουλάχιστον καθηγητές σε κάθε τμήμα και εναλλαγή καθηγητών. Καθηγητές έμπειροι, πτυχιούχοι ξένων πανεπιστημίων.

Είναι ένα μοντέλο που τώρα , σιγά-σιγά , αρχίζει να εφαρμόζεται και στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ο μαθητής έχει την ευκαιρία να διδαχθεί με διαφορετικούς τρόπους διδασκαλίας, να κρίνει, να συγκρίνει. Μαθαίνει από νωρίς να προσαρμόζεται σε διαφορετικές μεθόδους , όπλα βασικά για την συνέχεια της ζωής του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: