Δευτέρα 12 Μαΐου 2008

ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ-ΑΝΟΙΚΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ

ΕΡ.: Συμφωνείτε ότι τα νεά παιδιά, σήμερα, είναι πιο φοβισμένα για το μέλλον τους;
ΑΠ.: Οχι. Με τη διεθνοποίηση της εκπαίδευσης, με όλο και περισσότερα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να σπουδάζουν και μακριά από τη χώρα τους, βλέπω να έχουν ανοιχτεί καινούργιοι ορίζοντες κατανόησης και συνεργασίας μεταξύ των ανθρώπων, που είναι το καλύτερο όπλο, μαζί με τη γνώση, για να δει κάποιος το μέλλον με αισιοδοξία.
ΕΡ.: Οταν μιλάτε για ανάγκη να σπουδάζει κανείς έξω, μήπως εννοείτε μόνο να φεύγει κάποιος από τη χώρα του και να πηγαίνει στην Αμερική;
ΑΠ.: Προς Θεού, όχι. Τόνισα και στη διάλεξή μου ότι και εμείς στην Αμερική, και ιδιαίτερα στο Yale, ενθαρρύνουμε τους φοιτητές μας να πάνε να συνεχίσουν τις σπουδές τους, ή έστω να κάνουν ένα - δύο εμβόλιμα χρόνια σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Είναι πάρα πολλοί αυτοί που το κάνουν, και συνεχώς ο αριθμός μεγαλώνει. Πηγαίνουν σ' όλα τα μέρη του κόσμου. Στην Ευρώπη, στην Ινδία, στην Αυστραλία, στη Τουρκία, σε χώρες της πρώην Σοβιετικής Ενωσης.
Ρίτσαρντ Λέβιν πρόεδρος του Πανεπιστημίου του Yale
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 10-5-2008

Από τα 15, αποφάσισε τι θα σπουδάσεις!!!

Ρίτσαρντ Λέβιν πρόεδρος του Πανεπιστημίου του Yale, ΗΠΑ (10-5-2008, Ελευθεροτυπία)

«Η διεθνοποίηση της εκπαίδευσης ίσως κάνει τον κόσμο μας καλύτερο»

Από συνέντευξη του Λέβιν στον ΧΡΗΣΤΟ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ

Ερ.: Στην Ελλάδα, ξέρετε τα παιδιά πιέζονται από πολύ νωρίς να αποφασίσουν ποιον δρόμο, ακαδημαϊκά, θα ακολουθήσουν, και έχω την αίσθηση ότι με τα χρόνια, φτιάξαμε έτσι μια κοινωνία συμβιβασμένων επιστημόνων.

Χαμογελάει, σαν να θέλει να πει το γνωστό, αμερικάνικο «Ι know what you mean», δηλαδή, «ξέρω ακριβώς τι εννοείτε», και απαντά:

Απ.: Γι' αυτό και εγώ είμαι ένθερμος υποστηρικτής του δικού μας, αμερικανικού μοντέλου, στο οποίο ο κάθε φοιτητής δεν αποφασίζει σε ποιον κλάδο επιθυμεί, τελικώς, να ειδικευθεί, εάν δεν ολοκληρώσει πρώτα δύο χρόνια σπουδών στο πανεπιστήμιο, σε οποιονδήποτε κλάδο.
Ετσι, εκεί, δεν είναι καθόλου παράξενο, ένας φοιτητής να ξεκινήσει την ακαδημαϊκή του περιπέτεια με σπουδές στην Ιστορία, και μετά τα δύο πρώτα χρόνια να ανακαλύψει ότι τον ενδιαφέρει η Νομική, ακόμα και η Βιολογία.